2018. március 28., szerda

Sebészet gyakorlat és nyugati-parti kirándulás


Az utolsó hónap gyakorlatát sebészeti osztályon töltöttem Buffaloban. Kimerültem, öregedtem 10 évet, de nagyon élveztem a gyakorlatot. A sebészeti osztályok sosem pihennek. Reggel 6-kor kezdődött a reggeli vizit, így az ébresztőórám reggel 4-kor szólalt meg minden reggel. Nem volt könnyű megfelelni a műtő elvárásoknak, a műtősnők és műtős személyzet a szokásos szigorral figyelt minden mozdulatomra, nehogy kontaminálódjanak a steril műszerek. Kb. egy hét után, miután felmérték, hogy mennyire vagyok tisztában a szabályokkal és látták, hogy igyekszem segíteni mindenben, amiben tudok, hamar befogadtak a csapatba és barátságosan viszonyultak hozzám. Többször volt alkalmam bemosakodni és asszisztálni a műtéteken, ha pedig éppen nem viseltem a steril köpenyt, a háttérmunkában segítettem a nővéreknek. Érdekes műtéteket láttam és bár sajnos a sebész rezidenseknek már nem nagyon jutott energiájuk arra, hogy tanítsanak, mégis tanultam a gyakorlat során.
Amellett, hogy ezt a gyakorlatot vártam a leginkább és ezt élveztem a legjobban az utolsó hónapban került sor a legtöbb utazásra is. Kicsit elszámoltuk magunkat, így ebben a hónapban produktívnak kellett lennünk ahhoz, hogy mindent lássunk, amit elterveztünk.
Először a Las Vegas, Grand Canyon, Death Valley, Los Angeles körutat iktattuk be. Repülővel érkeztünk Las Vegasba, ahol autót béreltünk, így sok helyet tudtunk megnézni pár nap alatt. Mindazon helyek közül, amiket sikerült megnéznünk az Egyesült Államokban ezek voltak a kedvenceim. Természetileg gyönyörű helyeket láttunk, a városokban megvolt egy „felszabadult életérzés” és a buffaloi hideg után jól esett, hogy még télen is jó időjárás volt.
Két héttel később Washington néztük meg. A városból áradt a történelem. Egy Hop-on, hop-off buszos túrával megnézhettünk mindent, amit szerettünk volna és egy remek idegenvezetőtől még a történelmi hátteret is meghallgathattuk. Lenyűgözőek voltak az emlékművek, az Arlington- temető, a Capitolium és a Fehér Ház. Nagyon örültem, hogy eljuthattunk oda is és láthattunk mindent, ami az amerikai nemzet büszkesége és fontos alappillére.
Az utolsó hét már pillanatok alatt eltért. Elbúcsúztunk Stephanie-tól és miután befejeztük a gyakorlatokat még New Yorkba utaztunk, ahol 2 napot töltöttünk még el. Felfedeztük a várost, kicsit felszabadultabban, hiszen teljesítettük a gyakorlatokat, befértünk a bőröndökbe, nem kellett aggódnunk semmi miatt. Élveztük a nyüzsgő New Yorkot, lejártuk a lábunkat, de láttunk mindent.





2018. március 18.

Mákos Orsolya

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése